Prosimy o terminowe regulowanie płatności
Prosimy o terminowe regulowanie płatności
Podstawą obciążenia należnościami za usługi świadczone przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Przytyku Sp. z o.o. jest faktura. Odbiorca dokonuje zapłaty za usługi w sposób, w terminie i na konto określone na fakturze. Ponadto na fakturze widnieje informacja o wartości zaległości wg stanu na dzień wystawienia faktury, która jest traktowana jako upomnienie.
BRAK ZAPŁATY W TERMINIE OKREŚLONYM NA FAKTURZE JEST PODSTAWĄ DO WSZCZĘCIA PROCEDURY WINDYKACYJNEJ
Procedura windykacyjna:
I etap - nieuregulowanie należności skutkuje wysłaniem do Odbiorcy wezwania do zapłaty zaległej należności.
II etap - brak zapłaty należności w wyznaczonym na wezwaniu terminie jest podstawą do:
- odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego,
- skierowania do sądu wniosku o egzekucję należności.
ODCIĘCIE DOSTAWY WODY LUB ZAMKNIĘCIE PRZYŁĄCZA KANALIZACYJNEGO
Spółka może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli Odbiorca usług nie uiścił należności po otrzymaniu upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. Dz. U. 2017 r., poz. 328).
Informację o zamiarze wstrzymania świadczenia usług, Spółka przekazuje Odbiorcy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Odbiorca informowany jest o planowanym terminie odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody. Informacja taka przesyłana jest również do Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Wójta Gminy, w terminie co najmniej 20 dni przed planowanym odcięciem dostaw wody lub zamknięciem przyłącza kanalizacyjnego.
W przypadku odcięcia dostawy wody z powyższej przyczyny, Spółka udostępnia Odbiorcy zastępczy punkt poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi:
ul. Zachęta 57, Przytyk ( godz. 7.45- 15.45)
Przywrócenie dostawy wody lub uruchomienie przyłącza kanalizacyjnego może nastąpić po całkowitym uregulowaniu przez Odbiorcę zadłużenia wraz z odsetkami ustawowymi oraz zawarciu nowej umowy.
Wznowienie świadczenia usług następuje w ciągu 24 godzin od ustania przyczyn odcięcia dostawy wody tj.: po uregulowaniu należności głównej, odsetek, kosztów windykacyjnych – środki muszą znajdować się na koncie bankowym Spółki.
Koszty windykacji ponosi zalegający z opłatami Odbiorca, a składać się na nie mogą:
- koszty sądowe,
- koszty pełnomocnika procesowego,
- koszty egzekucji komorniczej.
Koszty windykacji mogą być nawet wielokrotnie wyższe od powstałego zadłużenia, dlatego w interesie Odbiorcy jest terminowe płacenie należności i nie dopuszczenie do uruchomienia procedury windykacyjnej.
SKIEROWANIE DO SĄDU WNIOSKU O EGZEKUCJĘ NALEŻNOŚCI
Uzyskany sądowy nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, jeżeli nie zostanie uregulowany przez Odbiorcę w przewidzianym terminie zostaje poddany egzekucji komorniczej.
Informujemy, że do celów powiadamiania Odbiorcy wykorzystywany jest adres do korespondencji, podany w umowie lub inny adres zgłoszony Spółce na piśmie.
Nie odebranie pod wskazanym adresem wysłanej korespondencji, uważa się za dostarczenie jej w terminie awizowania przez pocztę.
UWAGA!
Informacje o nieuregulowanych należnościach będą przekazane do Krajowego Rejestru Długów.
Figurowanie w Krajowym Rejestrze Długów powoduje utrudnienia lub uniemożliwia całkowicie m.in. zawieranie umów z bankami, firmami pośrednictwa kredytowego, operatorami telefonii komórkowych, stacjonarnych lub przy zakupach ratalnych.
W związku z powyższym bardzo prosimy o terminowe regulowanie należności za usługi świadczone przez Spółkę.
Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym: